Névnap és dátum script
vissza a fő oldalra CIN-BORA Túracsoport Bemutatkozás Megalakulásunk: 2000. 12. 09.  Ezen a napon vettünk részt az üzemegységből a Bakancsos csoport mátrai buszos túráján, a Kékestető - Sas-kő -  Kékestető túraútvonalon. A résztvevők Horváth József, Kapus Józsefné, Nemes Gábor, Rávai Pálné, Szakál Éva, Szeiler  Andrásné, Vass Mihály, mint alapító tagok, támogatták a szabadidő hasznos és egészséges eltöltését biztosító  túracsoport megalakulását a cinkotai telephelyen. A Cin-bora elnevezés onnan ered, hogy a cinkota telephelyen alakult a természetjáró csoport, a "bora" szó, pedig az adriai szél elnevezése, e két szó együtt a barátságunkat is jelzi.  Csoportunk elsődleges feladata a BKV Zrt. dolgozóinak és családtagjainak minél szélesebb körű bevonása a  szabadidő hasznos és egészséges eltöltését biztosító túrázásba, kirándulásba.  Taglétszámunk az utóbbi években 80 fő körül mozog, stabilnak mondható. Örömteli dolog, hogy egyre többen  mérettetik meg magukat egyénileg is teljesítménytúrákon, a kék túra útvonalat járva, és egyéb jelvényszerző túrákon.  Örvendetes dolog, hogy minősített túrázóink száma évről-évre nő, 2006 végéig közel 40 fő! 2002-től vagyunk tagjai a  Vasutas Természetjáró Szövetségének, ahol 8 arany, 13 ezüst és 18 bronz fokozatú minősítést szereztek túratársaink.  2001-től vagyunk tagjai a Magyar Természetbarát Szövetségnek, ami igen nagy büszkeséggel tölt el bennünket.  Céljaink a honismeretünk bővítése, az ország természeti, kulturális, történelmi nevezetességeinek felkeresése, földrajzi  és néprajzi ismeretek bővítése.  Tevékenységi körünk: -gyalogtúrázás  -kirándulás  -teljesítménytúra  -táborozás -túrakerékpározás -magashegyi túrázás  Tevékenységünket éves programfüzet alapján folytatjuk, amely a csoport valamennyi programját tartalmazza. Az éves  programokat, amelyek igény szerint módosíthatók, a csoport állítja össze. Működésünk során sok vitát előzünk meg  azzal, hogy létrehoztuk saját szabályozási formánkat, amit a változások tükrében szükség szerint aktualizálunk. Ennek  betartása minden túratagra nézve kötelező. Most már tapasztalatból tudjuk, hogy jól működik.  Az MTSZ 50.-ik jubileumi értekezletén a főtitkár mesélte a következőt a turistákkal kapcsolatosan: "Ifjak beszélgetnek  arról, hogy a turizmus az, hogy a Moszkva téren összejön néhány hátizsákos öregember és elindulnak gyalogolni a  hegyekbe." A főtitkár kommentárja így hangzott: "Igen ők megérték, hogy öregen is gyalogolhatnak a hegyekben, de  vajon fiataljaink megérik-e?"  Bízunk benne, hogy a rendszeres túrázók igen! CIN-bora alapszabálya letölthető "pdf" formátumban egy sorral lejjebb. vissza a fő oldalra vezetőségünk A 10. esztendejébe lépett 2010-ben a CIN-BORA túracsoport. Ha érdekel a természet, ha szeretnél felfedezni tájakat, s élvezni a természet adta  csodákat, s ha szeretnél friss levegőn barangolni, csatlakozz a túracsoporthoz.  Legfőbb célunk túrák és kirándulások szervezése, ahol csoportunk tagjai, vagy az aktuális  túrához csatlakozók jó hangulatban ismerkedhetnek meg a természet szépségeivel,  élményeket szerezhetnek, vagy éppen kipróbálhatják állóképességüket és kitartásukat.  Környezetünk védelmét, megbecsülését, megismerését is fontosnak tartjuk, melyre  gyermekeinket szívesen tanítjuk. Fontosnak tartjuk a falvakban, városokban fellelhető  népi hagyományok és műemléki épületek megismertetését.  Belföldön és külföldön is szervezünk programokat, a sétától, a kiránduláson át a nagy  teljesítménytúrákig terjed a választékunk.   TERMÉSZETBARÁT A természetbarát És máris látja a facsemetét Nem csak néz, - de lát is. Óriássá nőve. Meglátja a természetben A selymes ökörnyál Az apró csodát is. Utazik a szélben A szivárvány színeit És meg - megcsillan A harmatcseppeken, Az őszi napsütésben. Amint megcsillannak Egy madár a fiát A fenyőleveleken. Repülni tanítja. A pákosztos méhecskét Tarka lepke a szárnyát, A virág kelyhében. Mint zászlót lobogtatja. Egy apró gyík napozik Meglát minden szépet A sziklarepedésben, A katicabogártól A pókháló a bokron A legelésző őzig, Mily mesterien van szőve ... Virágos tavasztól Lombhullató őszig. Mottónk: A természetnek is szüksége van Barátokra! Legyél Te is természetbarát CIN-bora alapszabálya.pdf